Wonder Woman - er det feministisk at redde verden i et læder tricot ?!

Mit første folkemøde – menneskesmugling, døde biler og verdens korteste shorts

Hey Twerklings og BOOTYLovers

Ja, jeg ved det godt. Jeg har været dårlig til at skrive på bloggen på det sidste 🙁

Efter at min kære Kaja (min kat igennem 19 år) døde for 1 måned siden, har jeg sgu ikke været god til mange ting. Jeg har været rigtig ked af det og rigtig uheldig ift. en infektion i hånden, en forstuvet fod og en ordentlig omgang feber/influenza. SÅ derfor havde jeg også glædet mig MAX til at tage en forlænget weekend til Bornholm med mine piger i Girl Squad!

Vi skulle deltage i Ekstra Bladets debat: Kvindeligt talt (som self havde lavet headlineren: Klæstrup og Co. Tak for Lort LOL!) Nåh det endte med at være et rigtig fint arrangement, hvor der mødte mange mennesker, og især unge op, selvom om journalisten (hvis man da kan kalde ham det) fra Ekstra Bladet, der skrev artiklen om arrangementet mest lagde vægt på 3 halv gamle mænd, der sad på forreste række og drak fadøl. Tak for lort og male gaze.

Resten af turen gik heldigvis bedre end EB journalistens forsøg på at forstå /huske vores citater 🙂

Og fordi igen gider høre mig fortælle step by step om turen har jeg lavet min top 3 peaks and pits !’

2017-06-19-15-58-33

Billede af Ekaterina Krarup Andersen – verdens korteste shorts 😉

PEAKS!

Det var virkelig skønt at hænge ud med pigerne. Vi brugte en del ag vores tid i sommerhuset og på at spise is, hvor vi måske kunne have set nogle flere debatter MEN normalt når vi ses er det noget med arbejde eller en rød løber, så det var ret fedt at kunne vågne op, tusse rundt og bare hænge ud. Vi havde også en hel aften fredag, hvor vi hentede thai mad og talte om sæd (LOL). Ja, faktisk talte vi etik og sæd, da vi fik blandet Kants etiske forståelse ind i, hvordan man håndterer sæd! Det er muligvis titlen på vores nr 2 bog 😉

Folkemøde 2017 - DAG 1: Debatarrangementet Kvindeligt talt er flyttet til Ekstra Bladets telt i Allinge på Folkemødet, hvor chefredaktør Karen Bro har inviteret "Girl Squad" alias Nikita Klæstrup (tv), Ekaterina Krarup Andersen (midt for) og Louise Kjølsen (th) til samtale om deres bud på feminisme anno 2017.

Billede af Rasmus Flindt Pedersen

Min deadline debat. Jeg var faktisk rigtig nervøs for denne debat, da jeg skulle op imod nogle debatører, der havde nogle argumenter jeg normalt ikke diskuterede . Så som Eva Agnete Selsing, der talte om morale og skam (og om at skam er godt for mennesker WTF – sgu da kun hvis det er en ny sæson af SKAM).  MEN det endte jo meget godt, fordi mit hold vandt, jeg fik hevet en spontan applaus hjem fra publikum, da jeg dræbte Evas skam argument! Så jeg var rigtig glad og lidt høj da jeg gik af scenen, lørdag på havnen i Allinge. 🙂

Det tredje og sidste højdepunkt på turen til Bornholm var selvfølgelig WATSON – the cuttest baby dog in the world! Nikita har jo været nybag enemor med ham, og omlagt HELE sig liv efter hans nap-time og temperament så hun synes vist det var meget dejligt, at vi nu var en landsby om at opdrage ham. Og det var vi, for Watson er så DAMN cute, at det at gå 500 m snildt kan tage 35 min, fordi ALLE skal klappe ham. Heldigvis havde vi ham for os selv når vi var hjemme (muhaha) og det der, med at putte med et lille dellefjæs når man sover, det er healing på højt plan. Katja pointerede også, at jeg elsker Watson SÅ højt, at det var MIG der stod op kl 6 om morgenen når han skulle ud og tisse!! MIG der normalt ALTID brokker mig over alt, hvor klokken ikke er tocifret. Men hey, jeg er jo hans gudmor så 🙂

2017-06-19-09-22-34

De andre piger synes, at jeg roder super meget, men Watson sætter heldigvis pris på min indretning 🙂

PITS

En nedtur var det øjeblik, hvor alle tre medlemmer af Girl Squads svage punkter kombineres. Dette skete på vej hjem fra Bornholm, da vi skulle forbi Malmø. Katja, som er super gravid, skulle nå sit tog fra Malmø C. Toget kører 1 gang i timen (!!) kl 8 min over hel. Vores GPS sagde at vi ville være der 2 min over, så vi havde lidt travlt og var liiiidt pressede. Nikita havde verden sødeste hund på skødet (og var heldigvis tilbage på forsædet! Vi prøvede med Katja på forsædet, fordi hun blev super køresyg. Jeg elsker Katja, men hun er ikke co-pilot materiale. Mere stressende tur har jeg ikke haft. Ud over at Katja INTET kender til biler – like no radio or AC skills, så fik hun også trukket i håndbremsen imens vi kørte haha.) MEN Nikita var tilbage, dog havde verdens sødeste hund et rastløsheds flip, hvor hans sagde små dragelyde, der stressede alle med moder instinkt i bilen (alle!). Jeg var stresset over 1) at skule indhente tiden, så Katja ku nå sit tog 2) at kører i Sverige, fordi det er fucked 3) at man kun må kører 40 km/t i Malmø 5) at GPSen talte om en rundkørelse, hvor der ikke var en. Så jeg fik kørt forkert, Katja var køresyg, Nikita havde en hund, der sku tisse!! Ps. Når jeg stresser blir jeg super bossy og ubehagelig. Så JA ret presset stemning 🙂 Katja nåede sit tog, Watson fik tisset og faldt lidt til ro, jeg fik parkerert et sted, der ikke var lige foran en bus. Alt endte godt.

PAS-Stress!! Vi er på vej til Bornholm, mig, Nikita og Watson (Katja samler vi op i Ystad). Vi har det lux, alt kører, vi er lige kommer over Øresundsbroen og triller hen imod betalingen og derefter paskontrol. Pludselig kigger Nikita på mig og siger :Jeg har glemt både mig og Watsons pas!!!!! EJMEN DAFUQ!!!! Jeg siger: vi kan ikke nå at kører tilbage (kl 12.53 og vores færge sejler 14.30). Niki får max sterss – vi må ringe til EB, vi skal ha en ny færge tid (vi skal debatterer den samme aften kl 18 !!). Hun kigger på mig og siger, jeg er SÅ STRESSET! “Stop med at stess!! Nu skal du smile og flirte!! og det er lige NU! siger jeg. Vi ruller op til en ung sød og faktisk ret lækker svensk betjent. Jeg smiler meget meget sødt og giver ham mit kørekort, han tjekker det og kigger Nikita ” UNDSKYLD men jeg har glemt mit pas i København” siger hun med sin sødeste babystemme (og vi ved fra barnsben af at den ALTID virker). “Og vi kan ikke nå at kører hjem, da vi skal nå færgen til bornholm om en time” tilføjer jeg, i ligeså sukkersøde toner. “I skal til Bornholm” siger han “jaaaaaaahh” svarer vi i kor. “Ok bare kør igennem!”  PUHA godt vi kom igennem, godt Watson ikke blev opdaget og sat i karantæne (Svenskerne er åbenbart ret strikse med dyr uden pas). OG tak til pretty-white-girl-privilegiet ! Den var nok ikke gået med Geeti eller Parwani i bilen (suk). Og self. tak til Nikita for unødvendig stess 🙂  Men nu kan jeg jo så skrive menneskesmugler på mit CV!

Den ultimative nedtur på vores tur var så meget BIL-GATE!! Som når jeg tænker over det, minder utroligt meget om, da bilen bryder sammen for Kourt, Khloe og Kim i det seneste afsnit af Keeping up with the Kardashians og Kim og Khloe må ud og skubbe i deres stiletter. Nåh, men vores sprit nye leje BMW valgte at holde op med at virke, midt i en rundkørsel lidt uden for Allinge, hvor vi var på vej på stranden for at tage billeder. Motoren stoppede simpelthen, og jeg der kun er vant til at køre gamle lorte biler (der dog aldrig slukker af sig selv) kunne ik finde ud af, hvad fuck der var galt, men antog at det måtte være fordi jeg ikke havde fyldt diesel på (jeg havde fået en fuld tank og havde kørt 150 km, men det var mit eneste bud). De andre har ikke kørekort, så vi ringede til en ven, hvilket dog desværre hverken hjalp på bilen eller mit humør – de jeg bestemt følte mig ansvarlig for ikke at vide, hvad der skete. Og dem fra Ekstra Bladet kunne ikke komme og rede os OG så skældte de ud, over at løbe tør for diesel.Vi endte med, at Nikita i sine stiletter måtte ud og skubbe bag på, Katja havde kun bikini og jakke på, så det var perfekt. Heldigvis fik vi hjælp af nogle søde lokale. Vi skubbede bilen på plads, ringende til en taxa og tog hjem, uden strand billeder og med en ret nedtrykt mig, fordi dem på Ekstra Bladet var ret irriterede over at jeg havde “ødelagt” bilen.

2017-06-15-12-09-48

HELDIGVIS kunne Mogens fra Avis Bornholm bekræfte, at det IKKE var MIN SKYLD, men en kontakt der var løs, sådan at bilen gik på emergency mode. Morgen kom også og hentede os, da det jo var umuligt at få taxa på Bornholm (serr hvor er Uber når man har brug for dem ?!). Og Mogens gav os også en ny bil (der kunne køre) så vi kunne komme hjem igen!! VIGTIGT! Så alt blev godt, men måtte lige ringe og græde til min mor, over at alle nu sys jeg var en dum dulle der ik ku køre bil. Men som Nikita sagde: Den bil havde et job, og det var at fucking køre..!

SÅ alt i alt, super tur! Vi fik hygget og jeg fik øvet mig i at håndterer pressede situationer 😉

Nu er det jo tid til ROSKILDE! Håber vi ses dernede