Hvad betyder "normal" hudfarve?!

Jeg er klar til min næste rejse – skal du have rabat på din næste ?

Dette indlæg er en reklame for Booking.com

Kære Twerklings & BOOTYLovers

SÅÅÅÅ er det snart tid til, at jeg skal på ferie.

Hele sidste sommer gik med at lave radio og skrive Ludermanifestet færdigt, så jeg er totalt klar på en omgang ferie.

Turen går denne gang til skønne Barcelona (skal siges med et læsp!). Jeg gav min mor hendes drømmegave til hendes fødselsdag sidste år – nemlig at komme ned og se hendes idol spille: Messi!

Og så fik jeg lokket halvdelen af familien med. Så vi skal 9 mennesker til Barcelona lige om lidt, og jeg kunne næsten ikke glæde mig mere.

Jeg skal seriøst drikke 1 liter sangria HVER dag!

2016-05-06-13-12-14-3

Feriebillede fra vores forrige tur til Gardasøen 🙂

Det her blogindlæg er sponsoreret af Booking.com, som giver ALLE mine søde læserer  200 kr. i rabat hvis i booker igennem

DETTE LINK

hvilket jo ikke er dumt, hvis man skal til at booke et sted at bo på sin næste ferie 🙂

Det er aldrig helt nemt at finde et sted at bo, når man rejser en så stor gruppe sammen. Jeg bryder mig generelt ikke om at bo på hotel. Både fordi, vi så ikke kan bo hele familien sammen, fordi det er upersonligt og også fordi man ikke et køkken, så man selv kan styre, hvornår og hvad man vil spise. Selvom det er lækkert at spise ude, synes jeg det er et must at kunne købe ind, så man har til morgenmad og evt. frokost. Vi hygger os altid på sådanne ture med at shoppe mad og delikatesser i lokale supermarkeder og på madmarkeder. I Rom måtte min fætter f.eks. købe ekstra bagage på vej hjem, da han havde købt så meget lufttørret skinke, pølser og ost – det mobber vi ham stadig med.

Jeg prøver også at undgå sådan nogle kæmpe ferie-lejligheder, hvor alle er turister, da jeg gerne vil have en følelse af den by, som jeg besøger.

I Barcelona var det faktisk ret svært at finde noget til 9 personer, der ikke kostede en bondegård – selvom der var nogle rigtig fede penthouse lejligheder med pool og egen terrasse hvis man nu havde den der bondegård.

Min kusine fandt dog på Booking.com en stor og fin lejlighed, til overkommelige penge, og dn lå også centralt – win win.

Det er første gang jeg har brugt booking.com, men da vi var i tvivl om noget, var det muligt at ringe og få hjælp med det samme, hvilket jeg godt kan lide, da jeg hader at sidde og vente på at få en mail-besvarelse.

Så nu må vi bare krydse fingre for, at lejligheden er nogenlunde som den så ud på billederne.

Sidste gang vi var på familietur, var vi i Rom, hvilket faktisk også var en gave til min mor, der  kunne man f.eks. ikke se på billederne at, 4 af sengene var i sammen rum, som samtidig var en del af gangen, kun adskilt af en rumdeler. Nåh, men så er det jo godt, at vi alle sammen er i familie. 😉 Det var heller ikke købt igennem booking.com, hvor den søde mand, der hjalp os lovede at alting, gerne skulle være som på billederne 🙂

2015-05-17-19-14-11

Sol og sommer i Rom

Ud over senge-situationen var Rom den bedste tur, hvor jeg og min kusine var fulde i vin hver eneste dag – ja, det er altså sådan, jeg gerne vil holde min ferie.

Den første aften spiste vi på den hyggeligste restaurant, hvor vi sad udenfor i en lille sidegade og tjenerne fyldte bordene med små tallerkner og skåle med antipasti. Den restaurant havde tilfældigvis også en super lækker tjener, som jeg flirtede max med, hvilket resulterede i ubehageligt store mængder gratis shots. Jeg endte med at blive så fuld, at jeg resten af turen rendte ind i folk i Rom, som jeg havde talt med den aften, men som jeg på ingen måde kunne huske.

thumbnail_img_6658

Det havde min fætter og mine kusiner det ret sjovt over.

Vi endte på den skønne antipasti restaurant igen den sidste aften, hvor jeg fik overtalt mine kusiner og fætter til at hænge ud med mig, indtil tjeneren havde fri. Så drak vi os ellers endnu mere stive og kyssede heftigt foran mine kusiner og fætter, der stadig fortæller historien om, hvor akavet det var at få øjekontakt med den italienske tjener, mens han voldsnavede mit øre. Det er da en familie tur, der vil noget J

2015-05-17-08-16-38

Dokumentation af den fulde aften i Rom

På den tur fik vi kun god mad, hvilket er ret godt klaret, da Rom er lidt af en turistfælde.

Det er, fordi min fætter er lidt autistisk, så han havde brugt måneder på at researche og krydstjekke alle anmeldelser af de bedste restauranter i byen – hvilket han heldigvis allerede er i gang med ift. Barcelona. Jeg glæder mig til Tapas og Paella !

2015-05-18-12-33-48Blogger liver i Rom 😉

Så nu er der ikke så meget andet tilbage end at begynde at pakke sommertøj og solbriller ned, og måske lære en slag sang eller to til når Barca (forhåbentlig) vinder La Liga og vi skal give dem max gas i byen! Også er det jo bare at finde en ny tjener eller to 😉

BOOTYLove

NB: Rabatten fås først, efter overstået ophold. I vil altså få rabatten tilbage, efter endt ophold booket gennem dit link. Derfor vil der, når I booker, ikke komme nogen synlig rabat.